Remnippel

QSP Products heeft een groot scala aan remnippels en remslangen. Een remnippel wordt vaak gebruikt voor het aansluiten van uw koppelingssysteem of remsysteem. Bij ons vindt u een diversiteit aan remnippels en leidingwerk om het oliesysteem dicht te maken.

Leidingwartel

Een veel voorkomende nippel die gebruikt wordt op voertuigen en auto’s zijn de leidingwartels. Deze wartels worden gebruikt in bijvoorbeeld de hoofdremcilinder of remklauw. Voor gebruik in combinatie met een cunifer remleiding of koperen remleiding is deze leidingwartel geschikt. Voordat u de remleiding aan deze remnippel kunt monteren dient u een conus aan de remleiding te maken. Verlopen naar een andere maat kunt u ook maken met de diverse verbindingstukken en verlopen die wij in ons assortiment hebben zitten. Deze producten kunt u herkennen aan de messing kleur op deze pagina.

RVS remnippel

Naast remnippels van staal of messing hebben wij ook een groot assortiment aan RVS materialen. Ons product gamma bestaat uit onder andere de RVS remnippel, RVS adapter, RVS banjo, RVS doorvoer, RVS banjobout of een RVS t-stuk. Deze RVS remnippels worden vaak gemonteerd in competitieauto’s voor het maken van een koppelingssysteem of remsysteem. Hierbij wordt dan de cunifer of koperen remleiding gedemonteerd en vervangen voor de RVS remleiding. Met een remslang van RVS bent u vrij om te bepalen hoe de remslang in het voertuig moet lopen. De RVS remslang is bijzonder flexibel door het gebruik van een teflon / PTFE kern en RVS buitenmantel. Door het gebruik van deze materialen maakt dit de RVS remslang erg eenvoudig om te monteren.

Montage remnippel

Naast de voordelen door flexibiliteit is het bevestigen van RVS nippels ook zeer eenvoudig. Het monteren is prima te doen zonder gebruik van diverse apparaten of machines, maar luistert wel nauwkeurig. Door het hoedje over de slang te schuiven, en het messing busje, wat geleverd wordt bij iedere RVS slangwartel of banjo, over het teflon te schuiven kan de remnippel gemakkelijk op de slang worden gemonteerd. De volgende stap is dat u de remnippel in het teflon steekt en het hoedje aandraaid. Zodra u dit heeft gedaan zit de nippel eigenlijk al bevestigd op de slang. Dit geeft ook direct antwoord op de vraag waarom dit systeem vaak op competitieauto’s wordt toegepast. Wanneer een remslang kapot is gegaan of schade is gereden, dan kan dit snel en eenvoudig hersteld worden.

Heeft u twijfels met het selecteren van de juiste maat of schroefdraad? Neem dan gerust contact met ons op. Onze experts staan u graag te woord.